Luddigt

Idag sa har jag tagit ett steg framat pa jobbfronten. Har bokat in tva intervjuer imorgon. Bada med nagot luddiga jobbeskrivningar. Och egentligen luddigt om det ar intervju, informationsmote eller pang pa jobbet. Men det skadar ju aldrig att dra dit och hora vad dom har att saga. Plus att det ar skont att fa lite rutin pa intervjuer pa engelska. Sa idag sa akte jag in till city for att spana in vart den forsta intervjun ar nagonstans. Den ar redan klockan nio pa morgonen. Med mina vanor just nu sa kanns det som mitt i natten. Det ar som saljare eller nagot med costumer service for ett energibolag.
  Det andra ar klockan tre men ocksa mitt inne i city, sa jag far dra omkring lite. Det ar for ett marketingforetag och jag skulle kla mig i smart business. Efter att bara hängt pa stranden och levt in en ryggsack sa har jag typ inga klader med mig. I alla fall inget som gar i smart business-anda. Sa jag far val lana klader av Caroline. Igen. Stackars storasyster.
Om jag far det har jobbet far jag nog ta en ordentlig shoppingrunda och byta ut shortsen och tischorna mot kjolar och toppar. Inte fy skam det. Visserligen ar det bara deltid men det ar alltid kul att fa en anledning att shoppa.
 
 
 
 
Jag hamtade ut ett paket som mamma skickat hit, med mitt dykcertifikat bland annat. Kanns harligt att ha ett riktigt kort att visa upp pa att jag kan dyka. Men bilden ar den varsta bilden som nagonsin tagits pa mig. Utan att overdriva sa kan jag saga att ser ut som en mordare. En galen mamma som precis drankt sina barn men tror att dom bara ar ute och simmar. Som hon i Shutter Island. Exakt sa ser jag ut. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0