Pallvakt

Idag har jag haft mitt viktigaste jobb i Australien hittills. Jag har varit pallvakt. Caroline hade bestallt nagra pallar pa internet som skulle leveras hem nagon gang under dagen. Arbetslos som jag ar for tillfallet, sa fick jag det stora ansvaret att vanta pa pallarna. Det gor ingenting, for vadret har varit riktigt javla pissigt idag. Regndroppar stora som elefanter har dominerat hela dagen. Och natten. Det lat sa mycket att jag vaknade av det. Men det later i alla fall inte mer an faglarna i tradet utanfor. Dom satter igang typ klockan fem, och det det ar inte precis lite gulligt fagelkvitter. Det ar fagelvral. Det skriker. Det ar sa hogt att det ar sjukt. Det kanns som om dom sitter pa mina axlar och skriker. Men det ar nog det enda som suger. 
 
Jag fuskade lite pa min vakt och gick till posten for att hamta ut lite paket som mamma och pappa skickat. Jag lever pa gransen jag! Sa idag har verkligen varit lilla julafton. Pallar till Caroline, klader och godis till bada. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0